Monday, June 15, 2009

aku dan YM






aku selalu borak2 kat ym...so aku bg soalan ramalan yg akan diajukan pada mereka2 yg ingin berborak di ym...sebelum tu..perlu ingat ya...anda akan jarang jumpa..mereka2 yg mempunyai sama jantina berborak dgn anda...ini kerana:

1. YM dijadikan tempat mencari jodoh
2. YM dijadikan tempat mencari mereka2 yg sgt suka berseksual didepan camera..ataupun berborak seksual..

so..soalan2 yg biasa diajukan..

1. asl ; stand for Age,Sex,Location/live..tapi ada mereka2 yg ajukan soalan ini utk tahu asal kedudukan dimana..hmmm..susah aku nak kabo peel yg camni...

2. dah kawin ke belum? nyibukkan..tanya org dah kawin ke belum...pastu akan bgtau..ye la..taknak la kacau..kepunyaan org...elllleeehh...kalo cakp dah kawin..pastu mesti borak2 jugak...pastu ckp..ni suami/bf/tunang tak marah ke awak borak2 ngan sy? come on le...even kot dah kawin..takkan la nak kantoikan diri sendiri kat pasangan masing2 ye tak?

3.tgh watpe tu? hellooo!! chatting lee..kalo aku ckp..aku tgk tv..dia akan ckp..takpe la..awak tgk la tv tu dulu eah..taknak ganggu...eleeemeek! poyo la pulak..kalo nak chat...tu chat jek la..kalo aku rasa taknak diganggu..takde la aku online kan?kan?kan?

kekadangkan aku bengang jugak la..kat org yg bg soalan ni kat aku...(aku letak nama dia 3suku okeh?)

3suku: umo bepa?
aku : 28
3suku: dah kawin lum?
aku : belum
3suku: kenapa lum kawin?

then aku terus baffle..hello! what kind of question is that? then boleh pulak sekolahkan aku...

3suku : tak bagus kawin lambat2..nanti lama2 lusuh..org ckp kalo kawin lambat ni..belum akil baligh..tak matang...lagipun nanti org lain anto cucu..awak anto anak g sekolah..

OMG...boleh pulak dia applykan mcm tu..tu yg aku rasa cam nak buat air sirap ais..minum laju2...ada ka?

dia tak tau ke..kematangan bukan sbb usia..tapi pengalaman dan..cara berpikir..abiss dia ingat dia tu matang le..kuarkan statement camtu? rasa cam nak lempang laju2 jek..kalo aku anto anak aku g sekolah pun..ada ke aku susahkan dia? ada ke aku suh dia yg antokan? kalo aku susah nanti ada ke dia nak tolong? haiyyaa! ini org pun ada...

dah berkahwin dan berkeluarga..tak semestinya sesorg tu akan happy..sbb happy/bahagia tu..terletak pada persepsi masing2 dan percaya la..manusia bukan mudah utk bahagia dan manusia takkan pernah puas..jadi aku rasa...simpan jek la..advice itu..sbb anda pun perlukan advice..

aku jarang jumpa member chat yg bleh aku bertukar2 pendapat..hmmm..mungkin sbb aku garang kot..hahahha...abis dah bg soalan ntah apa2...so..mmg itu le jawabnya...tapi aku kekadang suke jugak wat org marah....hahahha..apepun...YM ni..ada baik buruk...terpulang pada user tu...

No comments: