Thursday, October 15, 2009

aku mak dan abah

last monday...something happen..mak abah aku..demam...yess..both of them at the same time..hari isnin tu..aku agak sibuk..jd tghr tu...aku tak call la..mereka kat umah...so bile aku balik..reach at home dlm pukul 8pm..aku tgk 2 tilam dah dibentang..tgk2 mak aku tgh berselubung...aku panggil..sayup2 jek aku dgr suara dia..(mak aku sakit tekak rupanya...suara takleh kuar) abah aku pun baring...tapi demam dia tak teruk sgt..sbb smlm aku dah bg makan ubat...mak aku ni dah takleh bgn..

aku : mak..oo mak...(smbil aku pegang dahi dia..konon2 pandai check temp. badan la)
mak : yeee...(dgn suara yg serak dan sayup2 jek aku dgr)
aku : (aku gelak dulu..sbb rasa cam kelako lak..dgr sora dia...) jom mak kita g klinik...
mak : mak tak larat..(masih lagi dgn sora serak2 ala kepit)
aku : abis nak panggil ambulan? mak xlarat nak bgn ni..

then abah aku ngan mak aku gelak...kerisauan aku hilang sket bile dgr diorg ketawa..abah aku kata..dia berdua..posa satu hari..breakfast lontong jek..oh! sedihnya aku dgr...kenapa la aku leh tak call umah hari tu..rasa nyesal sungguh...

so lepas g klinik..aku belikan nasik..pusing2..nasi ayam jugak yg aku beli..masa makan tu..abah aku takde bunyi byk..terus bukak tapau..makan...kesian tul..lapo sgt rasanya tu...mak aku lak..makan sikit jek..aku tolong siatkan ayam tu..smbil makan tu..dia leh joke lak..'baik2 tulang...tu..kang mati lak mak ko ni..' aku bantai gelak jek la...then dia pun gelak..smpai terhenjut2 bahu dia..lepas makan kenyang..makan ubat time...then..aku urut2 bdn dia...demam urat katanya..abah aku rilek kekenyangan..aku dah pesan..jgn baring dulu...duduk..kang muntah selambak pulak..dia gelak jek....tgh urut2 mak aku..abah aku yg tgh lepak2 tu..terus bgn..tiba2..aku tanya kenapa? 'abah sakit perut lak..nak uk-uk..' ayat uk-uk tu yg aku tak tahan...hahahhaha...perut dia dah masuk angin la tu...then mlm tu..aku tido dekat2 ngan diorg..just incase ada apa2..senang aku nak bertindak..padahal aku tau..aku takkan sedar kalo mak aku panggil ngan suara serak dia tu...janji i'll be close around kan?

masa aku taip blog ni..ceritakan balik..ttg demam bercouple mak abah aku ni...aku terfikir..alangkah beruntungnya aku..dpt jaga mak abah..time2 diorg demam...mana la tau..that was the last nite..isshh..mintak jauh le...panjangkan la umo mereka ya Allah..aminnn....

No comments: