Thursday, August 6, 2009

aku dan keje?

kepala aku cam pening2 sket...

mak..nak panadol..dpt panadaol 2 bijik...
ni yg utg dok ngan mak..ada tmpt bermanja..(masa time bujang la..)

arini..keje aku rileks...tapi esok tak tau la..

aku tak paham kenapa ada org hati busuk..
iri hati dgn kerja..kejayaan org lain...
rezeki masing2..usaha la lebih..
kalo org itu dpt lebih sbb bodek boss..
biarkan..rezeki tetap ada utk ko..jgn risau..
w/pun tak byk (pada pendapat ko) at least ada la jugak..

org selalu merungut..keje byk..
tak setimpal dgn gaji..hmmm...aku pun merungut jugak..
tapi hari tetap diteruskan..dgn perkara yg sama..
kalo merungut boleh puaskan hati...silakan..merugut la sampai mulut herot..
tapi mengikut pemerhatian aku...merungut yg tak betul tu..selalu tak dpt..
lain la merungut dgn cara berhemah..iaitu..menyalurkan rasa tak puas hati..
dgn baiknya pada saluran tertentu...hmm..itu patut dipuji..

aku cerita pasal merungut...sbb hari ni..satu hari aku dgr org merungut..
penat la weiiih..keje tu still aku yg settlekan..

abah aku pesan...buat keje kene ikhlas..
teruk mcmana pun keje itu..iti rezeki..itu tanggungjawab..
hey...i dont get the best job ever...but i love my job..
ye..ia menyimpang dari yg aku belajar..tapi keje mana2 pun..still kene learn..
ia tak le bergaji beso..tapi cukup la buat aku happy..
tapi takde la aku excited nak pegi keje hari2..
tapi at least aku ada hala tuju utk hari itu..

So Ya Allah..aku bersyukur atas rahmat Mu..aku bersyukur di atas rezeki Mu..
semoga ada yg lebih baik yg disimpan utk ku..Amin...

No comments: