Friday, August 1, 2008

aku dan kisah kawan...

kalo kita kawan...boleh ke kita..merajuk kecik ati..dan lain2 perasaan negatif? susah aku nak ckp pasal nak menjaga hati ni....hmmm...sometimes...kita tak tau..apa yg kita ckp or lakukan..yang boleh..buat kawan kita kecik ati...even sometimes..the smallest thing...

kawan aku..ada kene berbohong utk to have fun ngan member yang lain..even as a friend someone controlled their friend..sound ridiculous rite? tapi itu la yg terjadi kat kawan aku ni..she have to lied to her friend sbb nak ikut member g makan2..ye la..nak jaga hati...

pernah tak korang rasa terabai..bile kawan korang dah ada cinta dihati diorg? hmm...aku pernah rasa camtu..tapi aku pikir balik...semua org perlukan cinta...so aku leh terima keadaan status dan komitmen dia...tapi macamana lak dgn sesetgh org yg tak paham? mula..la tuduh kawan tu..lupakan dia..dah tak sayang dia..even ada yg kutuk2.. 'blah la ko...ada awek..dah lupa diri..' kesian member tu...tak tau ke yg member tu jugak perlukan kawan..aku akui jugak..mmg la ada jenis member yg lupa member bila dan syok bercinta..tapi...tak semua camtu...kalo dia kawan yg sejati..dia mesti tak lupa member punya..walaumcmana sekalipun...

aku rasa sedih sgt...kat kawan aku ni...member dia seolah2 tak suka tgk member aku ni happy dgn cintanya...aku sendiri tak paham..kenapa dia leh pikir macam tu..putuskan hubungan...jika benar kawannya itu tak suka member aku ni..happy..dgn cintanya...boleh ke dia membahagiakan member aku..sbgmana cinta telah membahagiakan dia? even label..member aku ni..dah terlalu khayal dgn cinta...tak seimbgkan cinta dan cita2...terlalu berat tanggungjwb yg perlu dgalas...tak mengertikan apa sbnrnya seorg kawan perlukan? bukan menuduh...yg apa2..tapi sokongan dan doa yang sepatutnya diberikan...aku sendiri keliru...

apa pun..aku sgt berterima kasih...pada kawan2 aku...yg sentiasa ada utk aku...w/pun sudah bertukar status....aku masih lagi ada diruang hati mereka...terima kasih teman...

No comments: