Friday, August 1, 2008

hari muntah mak aku..

minggu lepas..mak aku seperti biasa bgn pagi...dan g carik lauk utk dmasak...tghr..so hari sabtu tu..dia dah siap2 kopek kentang...beli mee utk di bwk ke surau utk majlis israk mi'raj kat surau..ntah mcmana...dia muntah2 pagi tu...memula sikit jek...makin lama..makin byk...so dia letih la..tekak payau..dia baring jek..pagi tu..masa aku tgh layan kartun..tu..tetiba aku dengar..
'bedebup'...bunyi mende jatuh...
rupanya mak aku jatuh...aderkh...mak...dah jatuh tu..dia muntah2 lagi...kesian aku tgk mak masa tu...muntah tak henti2..aku tak sempat nak amik gayung ke apa...mak terus muntah kat kain dia...rupanya dia tak sempat nak g bilik air...dia dah muntah dulu...adoiihh..kesiaannya mak...aku gosok2 belakang dia (mcm la dpt membantu apa2...dgn gosokan tu..) dlm waktu aku...kesian tu..aku nak termuntah jugak la...tapi aku tahan sedaya mungkin..sbb itu muntah mak aku...ntah dulu2 masa aku kecik2..mak tgk muntah aku...yg lagi mcm2...

lepas dia mandi tu..aku bwk g klinik...dr ckp dia kene gastrik...hmm..aku tak taupun mak aku ada gastrik..patut la dia time posa...penat...tapi dlm mak aku tak larat tu..dia posa penuh jugak la...aku salute mak aku...so dah dpt ubat...aku pun bwk dia balik...tapi singgah beli eno ngan minyak kapak...dan roti...dia tak jamah apa2 pun sejak pagi tu...

so ptg tu dia...dah ok sket...dia tetap bgn..wat kuih...aku tolong la apa yg patut...
aku bukan nak cerita pasal muntah atau kuih...tapi apa yg aku rasa...ttg insiden hari tu... baru jek mak aku muntah..aku dah kalut tak ingat...mcmana agaknya kalo mak aku sakit kuat? takpun masa dia dah tua...tak larat nak uruskan diri sendiri? boleh ke aku jd anak yg solehah?

aku mmg akan seboleh2nya menghappykan parents aku..tapi takat mana yg aku mampu la...still aku ada la...jd anak durhaka ni...hmm...penyesalan yg terhebat...byk harapan yg parents aku dah letakkan kat bahu aku...sbb tu la aku tak keje luar dari jb...sbb aku semampunya nak jg mak abah aku...(w/pun takde la jaga dgn baik..tapi takde la mak aku terabai) bila aku dah bersuami mcmana agaknya nanti eah..?

No comments: