Wednesday, August 6, 2008

cinta dan kongkong?

smlm..have an arguement ngan Mr.Teddy...hmm...tapi luckily it didn't turn ugly...just selisih paham sikit jek...tu pun pasal aku..biasala..aku ni..kalo tak puas hati..sedaya upaya nak bgtau org tu..dan untungnya aku...teddy boleh terima..fuuhh..tapi memula tu..dia mmg la ada cam kecik ati..tapi endingnya dapat solve..

hmm..aku rasa nilai2 ni la...yg paling...bagus dan yang patut ada dlm sesebuah relationship..which is berterus terang...tak yah nak pendam2...tapi bila menyatakan perasaan tak puas hati tu..kene la..ckp dlm perkataan yang paling lembut..kot tak..boleh jadi gaduh...dan aku sgt..beruntung ada teddy yg memahami..luv u muchuk!

aku dah lihat banyak jenis..relationship...ada yg mengongkong..mungkin cara dia utk tunjuk dia sayang sgt...tanpa dia sedari...dia dah terlalu control pasangan dia...dan aku sgt..tak suka pada perempuan yg terlalu ikut sgt...cara bf yg mengongkong...aduihhh...terlalu mengambil berat..buat si perempuan tak dpt nak berdikari..berfikir utk diri sendiri..dan sekali gus..menjdkan perempuan tu lemah...mudah mengalah..ntah la...itu just pendapat aku jek..but as long she's happy with it..who am i to question her happiness..

aku pernah ditanya...apa nilai cinta...so jawapan aku...

aku nilai cinta seseorang tu..pada keikhlasan dan kejujuran dia
sbb kalo aku ukur pada kasih sayang dia...belum tentu dia..setia pada aku..
dia syg aku tapi..syg org len jugak...
kalo aku ukur pada kesetiaan dia...belum tentu dia sayang aku seikhlasnya...
mungkin dia...kesian kat aku jek...
so..dia kene ikhlas cintai..aku...so dia leh terima kekurangan dan kekuatan aku tanpa ragu

setakat ni...teddy la cinta aku..tapi ajal maut dan jodoh tu..Allah tentukan..aku doa...teddy tu..my knight shining armour..

No comments: