Monday, May 18, 2009

aku & borak kosong 2

smlm aku layankan mak aku tgk citer melayu ni..
aku malas nak citer panjang2..so aku highlight kat quote ni..

'andaikan perpisahan sara, sebagai pembuka jalan utk kebahagian kak fatima...yg dah lama menanti jodohnya...'

citer pasal ex-bf adiknya kawin ngan kakak yang membujang sekian lama...yg wat aku terpikir tu..cara abah dia pujuk adik...supaya merestui perkahwinan kakak..

kalo la kita berfikiran begitu..kan senang life ni...selalu perfikiran positif! kita kan sbg manusia mmg tak pernah puas...dan selalu bertanya kenapa...kenapa..kenapa...aku rasa...kata2 dari cerita itu boleh digunapakai oleh sume org..manusia mmg byk alasan..manusia akan rasa hidup lebih baik jika apa yg diinginkan menjadi kenyataan...tapi pernah tak terpikir...kegagalan itu..mungkin kebahagian org lain? kebahagiaan tu akan mncul kemudian dlm bentuk lain?

Tu la..kadang2 kita lupa...siapa kita...dimana letaknya kita ni...

9 comments:

Mazni Maisya said...

well, life wasn't that easy kan sebenarnye...itu cume cerita..
tp kalo mengharunginya? i dont think pkara itu tlalu mudah even we're positive..

Cinta was the toughest things to be after all!

Senah the Jenab Glam said...

hmm..tu ar..bukan senang nak jadi manusia nama sara tu...baik sgt..

tapi mcmana kita nak lalui life kita tu..kene la rasa sakit..dulu..then after br ada rasa happy..

Mazni Maisya said...

kenapa perlu sakit baru happy? kenapa x leh happy je terus...
terus smpi akhir...
huhuuu =P
the sya is mumbling!

Senah the Jenab Glam said...

ko tak tau itu happy..unless ko tau itu sakit...

kan lebih nikmat bile ko happy lpas ko penat sakit..menangis..ada org pujuk..haa..lega rasanya..

mcm ko sembelit..lepas meneran tu kan mesti rasa lega....jek..

ayie said...

ceh ko uss.. asyik beron jek kije ko...

Tapikan semua tu terpulang kita sebenarnya.. kite yang mengawal diri ini... kalo kita berfikir secara positif, positif la jadinya.. kalo negatid negatif la hasilnya...

Senah the Jenab Glam said...

hehehehe...aku bg contoh!..

ha..cha..dgr ckp abg ayie tu..

Mazni Maisya said...

ye la..aku ni cam adik2 korg kan..
pas kakak usz bg nasihat, pas over tu abg aie..
aduh... baik baik,aku dgr ckp semua (terpaksa rela ni =P) hahahaha

Senah the Jenab Glam said...

haa...bagus...adik cha ni...
hahahaha...

Mazni Maisya said...

x mo x mo... adik cha..geli2..hhhaha
well, aku terlalu muda utk memahami erti cinta (perli ni) hahaha =P