Wednesday, May 6, 2009

aku dan whisteria lane

Hari ni aku lambt lagi…isnin lepas aku dah lambt..w/pun lmbt 5min..tapi aku rasa cam tak best...hari lambat 13min...ciss.! jammed punya pasal la..ni...mcm tetiba sume org nak lalu jalan yg sama..huh!

Laptop aku masuk klinik..mmber aku tlg format..w/pun ada org nak ajar aku format laptop..tapi aku agak malas..dan takde masa nak buat...next time ye ayie...arini dah leh amik la...ntah apa yg si 5ruzz tu letak ntah...harap2 takde virus2 lagi...aman aku nak wat keje...

Smlm aku layan citer kat 8TV, desperate housewife...citer pasal wanita di Whisteria Lane...tapi smlm episod yg menyentuh perasaan aku...citer pasal handy man mereka.. Eli Scrugs..diorg cerita la..mcmana kesannya Eli ni dlm hidup diorg...tapi mereka baru terasa bila Eli ni mati atas bumbung masa tgh betulkan atap..sakit jantung...tang paling sedih tu..masa Eli ni baru dtg kat Whisteria Lane. First time jumpa ngan Mary Alice..aku try ingat balik apa dialog dia

Eli : Excuse me maam..

Mary Alice : Yes

Eli : Sorry for disturbing you, I’m new here..is there anything I can fix? i can fix anything

Mary Alice : owh..i’m sorry..i don’t have anything for you to fix

Eli : owh.. well then this is my card.. u can called me if there is anything I can do..

Mary Alice: owh..i’ m so sorry..well if you have an extra card, I can pass it to my friend..

Eli pun kelam kabut kuarkan kad dia dari poket…tapi terjatuh..masa dia tunduk nak kutip kad tu..Mary Alice perasan..kasut Eli berlubang..Eli cume tersenyum jek…then dia pun say thank you…then nak pergi la…Mary Alice panggil

Mary Alice : Eli, I have a broken vase..can you glue it together for me?

Eli : owh…you don’t have to do that maam…

Mary Alice : last week while cleaning the counter…I accidentally broke it.. I’ve kept the pieces,please glue it for me? You’re not going to make me beg rite?

Kat situ la…wat aku sedih sgt…tak tau kenapa..mungkin sbb ketulusan hati Eli..aku dpt rsakan...tapi 2th lepas tu..Mary Alice bunuh diri...masa tu..baru jek lepas Eli jumpa dia...Eli dtg nak betulkan tombol almari...Eli tgk Mary Alice duduk kat dapur sendiri..Eli Cuma tanya Mary Alice ok ke tak...Mary Alice kata ok..then dia bg Eli pasu bunga yg Eli pernah betulkan...then dia suruh Eli pergi...3jam kmudian..Mary Alice shot herself...Eli..tgk dari jauh...dan dia rasa menyesal teramat sgt...sbb tak extra care...jadi dari saat tu..Eli janji pada diri sendiri..dia akan bantu dan mendengar org yg ada masalah…

Mmg pun…Eli smbil2 betulkan apa yg rosak kat rumah org tu..dia akan mendengar dan melihat masalah..org tu..dan tanpa disedari..Eli akan membantu…nasihat dia..bukan berbentuk nasihat..Cuma mcm seorg kawan berborak dgn seorg kawan....

Korang ada kawan2 camtu? Hmm..hargai lah sebaiknyaaa…sbb kita tak tau..bile dia akan hilang…

No comments: