Saturday, May 23, 2009

The teddy & the Sweet

'uikss..takkan miskol jek'
senyap...
kul 12++ mlm..perempuan call lelaki..

girl:haa...wat apa tu?
boy:takde wat apa2...saja layan laptop..
and the conversation continues for few hours...

boy:'send la pic ko kat aku...'
girl kelam kabut la mms pic masa tgh drive nak g jemputan kawin...
boy:'uiihhh...comelnya ko ni...sweet jek..'

then few days later nama tuko jadi sweet & teddy
teddy: sweet senyum..sweeeet sgt..cam ada sound effect 'kting!'
sweet: ye ke? (sambil rasa maluuu sgt)

every night mereka supersaver (maxis) talk few hours..dah jadi kemestian pulak...so lama2 ada timbul satu perasaan..kat girl tu...and boy tu pun makin hari makin suka makin syg..tapi satu hari...

teddy: teddy ada bg harapan kat sweet ke?
masa tu sweet terkedu..sedih pun ada...kenapa dia tanya mcm ni..bukan apa yg dia dan teddy having is..sort of ada bg harapan...?tapi sweet tak tahu kenapa..dia tak ckp apa yg dia pikirkan..sbb dia sedar dia siapa...rupanya selama ni hanya sweet jek yg berperasaan begitu..
sweet: takde la..teedy tak bg harapan pun..sbb kita bukan bercinta pun..lain la kalo kita bercinta..kita cuma ada rasa suka..syg jek..tapi kalo sweet ada rasa lebih dari tu..sweet akan cuba ilangkan sbb sweet tau kita..bukan siapa2...dan at this moment..kita hargai apa yg kita ada dari relationship kita..no matter what it is..
teddy sunyi dan airmata mengalir..

sweet masih confused dgn apa yg dia lalui..tapi atas sbb rasa syg pada teddy dia..cuba ikut kata hatinya...lagipun hatinya berkata teddy utknya..w/pun utk seketika..dia akan cuba hargai apa yg dia ada..sepertimana janjinya pada teddy...

masa berlalu..perasaan masing2 semakin kuat..
teddy : i love u! (tapi perlahan)
sweet : teddy ckp apa tadi?
teddy : i love you..and i miss you..
sweet : hmm...i love you to..dah lama sweet syg teddy...tapi teddy sure dgn apa yg teddy ckp ni...?
teddy : ye...

haa...tu le..sedikit sbyk..cerita how i met en.reez..aku panggil dia teddy sbb aku perasan kat fstr member archery dia panggil dia bear..so aku panggil dia TEDDY..lagipun dia ni besar cam teddy bear..cuddly..comel..cute..

aku kenal reez kat sebuah forum utk alumni politeknik malaysia..kat situ aku tak rapat pun ngan dia..just reply2 post jek..dan aku tak sangka lak..topic tinggalkan contact no (idahbudakecik yg bukak..thanks idah) tu ada lah penghubung antara aku dan reez...tu la..asalnya dari cerita kat atas tadi tu...hehehhe...

reez kata dia ingatkan aku dah kawin..sbb dia kata aku ni cun..mesti ada yg punya..lagipun aku garang..masa mula2 borak tu pun..dah terserlah..kegarangan dan kemachoan aku..hahhahaha..aku lak kata reez ni poyo (skang pun poyo jugak) so mcm takleh pegi sgt la..tapi bila dah lama2 borak..aku mula interested ngan dia..sbnrnya dia ni..org rilek jek..takde paksa2..seingat aku...dia yg ajar aku syg dan cinta...perasaan tu..dtg sendiri..takde pun soalan 'sy nak jd boifren awak' tu yg aku rasa apa yg aku rasa ngan reez ni sgt special..dia jugak yg ajar aku respect diri sendiri...dan respect org...dia jugak tak penah msg aku tanya..bila nak balik..kalo aku lepak2 ngan kawan2 aku..kekdang dia tanya..mlm ni tak kuar lepak? hmm...his understanding yg wat aku makin syg..susah nak jumpa pengganti cam dia...

masa first time jumpa tu...actually aku yg nak dtg ipoh..tapi last2 cam susahkan dia lak...jd dia la turun jb...masa first time amik dia kat Hentian Larkin tu..punya la berdebo2..mana la mamat ni..nampak jek dia..aku terus duduk sebelah dia...then dia toleh kat aku..dia punya senyum..paling manis...then g breakfast..aku tgk jek mata dia..rupanya bulu mata dia lentik...aku mmg tgk mata dia jek...aku rasa punyaaa laa hensem...mamat ni..hehehhehe...dia akan senyum jek...(skrg ni masa aku taip ni...aku tersenyum bila ingatkan dia...)

ntah la..ada org ckp..masa bercinta ni mmg le maniss semuanya...nanti tunggu bila dah kawin..tapi pada aku...tak kisah la..time dah kawin nanti..dah tak seindah masa bercinta ke..apa ke..aku nak rasa tak best tu ngan reez..sbb aku tau dan aku pasti..dia mampu buat aku happy..

dan lagu ini..ada lah lagu kenangan aku ngan reez..hehehhehe..

5 comments:

Mazni Maisya said...

haha...so sweet.. cam namenye juga..
love is subjective kan..
mcm2 cara..but bile sebut love..
itu adelah 1 perkara yg misteri...
hahaha =P

Admin said...

jalani kehidupan dengan sebaik2nya :)

bila nak karaoke lagi nih?...


p/s: aku bru nak ajak ko gi karaoke smlm.. tp bila ko bawa mak ko tu, trpaksa la ditunda.. :D

Senah the Jenab Glam said...

the sya
ehehehehe...yeup..love is a mystery..dont know what it is...dont know when it hot u...

oneonly
ahahahha..smlm aku nak ajak ko melepak..p makan ke apa..kejap lagi ko nak ajak balik pulak..
takpe...rezeki lain kali..
nanti reez turun jb..kita karok!

reez said...

aku paling suka la topik neh..wat aku senyum sesorang tiap kali baca...hhe

Unknown said...

lawak juga..hahahaha..moga hubungan akak n Mr Teddy berkekalan..............aminnnnnnnn